Een webshop met een groot aantal bestellingen heeft ook te maken met veel klantenvragen. Deze vragen gaan vaak over producten, leveringen, retours, enz. Hoewel deze vragen meestal niet moeilijk zijn, vergen ze wel veel tijd en aandacht van de klantendienst.
Enkele voorbeelden van veel gestelde vragen zijn:
- Ik ben op zoek naar een galajurk, wat zou je mij aanraden?
- Hebben jullie een winkel in Aalst?
- Kan ik een cadeaubon kopen bij jullie?
- Wanneer wordt mijn pakje geleverd?
Het zou een grote hulp zijn als een deel van deze vragen automatisch beantwoord zou kunnen worden door een chatbot of een virtuele assistent op de website. Zo zou de klantendienst zich kunnen concentreren op de vragen die meer expertise vereisen.
Wij hebben deze uitdaging opgelost door een virtuele assistent te configureren met Microsoft Copilot Studio. We spreken hier weldegelijk over configureren in plaats van programmeren want er kwam (bijna) geen code aan te pas!
Nu wat is Copilot Studio?
Copilot Studio stelt ons in staat om op een gebruiksvriendelijke manier een AI assistent te bouwen voor zowel medewerkers als klanten.
Om te starten hebben we onze Copilot of virtuele assistent getraind met de informatie die terug te vinden is op de publieke website en webshop. Hierdoor zou hij al zeer snel in staat moeten zijn om de eerste drie vragen te kunnen beantwoorden.
Wanneer een klant vragen heeft over zijn pakje, zoals het opvragen van de geplande leveringsdatum, kan onze AI assistent hier ook vlot op antwoorden aangezien we hem via Power Automate toegang kunnen geven tot de gegevens in het ERP systeem.
Hieronder kan je enkele vragen en antwoorden terugvinden van nieuwe virtuele medewerker:
Artificiële Intelligentie en de mogelijkheden in Microsoft Copilot Studio stellen ons in staat om zeer snel een oplossing te bouwen om de werkdruk bij de klantdienst te verlagen zodat er meer tijd overblijft voor complexere vragen!
Ontdek in onderstaande video nog meer mogelijkheden van Microsoft Copilot Studio: