Iedereen gebruikt Microsoft Power BI om hun bedrijfsdata te visualiseren en te analyseren, maar af en toe zou het toch praktisch zijn mochten we bepaalde data op het rapport kunnen aanpassen niet?
Stel je voor dat je een lijst hebt met klanten die je vandaag met je team wenst op te bellen en je wil graag aangeven of je al iemand gebeld hebt en wat zijn feedback is.
Je zou dit kunnen opzetten in Excel en dit document delen met je team maar er zijn beter en efficiëntere manieren!
In deze oplossing tonen we de actuele data van de klanten aan de hand van een Power BI rapport, deze data wordt automatisch vernieuwd met de gegevens uit het ERP of boekhoudsysteem.
Daarnaast hebben we een PowerApp toegevoegd in het rapport, welke de gegevens toont van de geselecteerde rij.
Met deze PowerApp kunnen we nu een opmerking toevoegen in het rapport, welke onmiddellijk zichtbaar is voor de andere collega's!
Door gebruik te maken van deze oplossing is het gedaan met:
- Manueel data te vernieuwen in Excels
- Afhankelijk te zijn van bepaalde Macro's in Excel die al eens kunnen vastlopen
- Afhankelijk te zijn van de synchronisatie van OneDrive die ook af en toe eens corrupt gaat