Wanneer je de vraag krijgt van jouw klanten om op een of andere manier de status van de lopende projecten te raadplegen dan is dit niet altijd eenvoudig op te zetten. Want je botst al snel tegen enkele hindernissen aan:
- De data die de klant wenst te raadplegen zit in jouw systeem (ERP/CRM/Excel/…) en is niet extern toegankelijk
- Je moet een veilig portaal voorzien waar de klant deze info kan raadplegen
- Elke klant moet een eigen account hebben met gebruikersnaam en wachtwoord
Dit zijn zaken die niet op 1,2,3 op te zetten zijn met traditionele systemen.
Door de komst van Microsoft Power Apps Pages zijn veel van deze hindernissen opgelost. Zo zie je hieronder een voorbeeld van een portaal die toegankelijk is voor De Lijn welke de klant is en verschillende aanvragen kan indien bij zijn leverancier om straatmeubilair te bestellen.
Bij het indienen van een nieuwe aanvraag wordt de leverancier via mail en notificatie op de smartphone verwittigd.
Daarnaast kan de klant de verschillende aanvragen opvolgen en nagaan welke bestellingen zich in welke fase bevinden.
Als kers op de taart heeft hij ook een dashboard waar hij visueel een overzicht heeft van de geplaatste bestellingen.
Door een portaal te voorzien voor jouw klanten, ontlast je de binnendienst met vragen over de lopende bestellingen en kan de klant zelf zijn aanvraag indienen en opvolgen. Daarnaast geeft een portaal ook een professionele indruk!