Voor medewerkers is het belangrijk om op een eenvoudige en toegankelijke manier hun tijd te kunnen registeren waarbij het volgende van belang is:
- Datum met een van en tot tijd
- Selectie van een project
- Selectie van de activiteit
- Opmerkingsveld
Deze registratie gebeurt nog al te vaak in Excel. Waarbij elke persoon zijn eigen Excel bestand heeft om in te vullen, daarna worden al deze bestanden verzameld en wordt de data gekopieerd naar een overzicht Excel bestand waarop er kan gerapporteerd worden. De nadelen van deze manier van werken zijn duidelijk:
- Veel manueel werk om de globale Excel up-to-date te houden
- Veel kans op fouten, gezien het een manueel proces is
- Er is geen mogelijkheid om velden verplicht te maken
- Excel is ook niet gemaakt om gebruikt te worden als database
Door gebruik te maken van een Microsoft Power App kunnen de medewerkers snel en eenvoudig hun tijden registeren.
Doordat dit een cross-platform applicatie is, kan dit gebeuren in de browser of op hun smartphone.
Geen zin in dubbele data?
Veel kans dat je al een CRM of ERP pakket hebt, waar jouw klanten en of projecten gedefinieerd staan.
Hiervoor hebben we binnen het Power Platform de mogelijkheid om op verschillende softwarepakketten te connecteren zodat we dubbele input kunnen vermijden!
Look & Feel
- Overzicht van de registraties per dag
- Input scherm om nieuwe registraties toe te voegen
Door het Excel document te vervangen door deze eenvoudige en automatische applicatie:
- Ben je zeker dat de data klopt doordat velden verplicht zijn en er moet gekozen worden uit voor gedefinieerde waarden
- Je heel wat manueel werk bespaard want het wordt direct correct geregistreerd
- De data wordt bewaard in een database systeem zodat je hier ook eenvoudig kan op rapporteren met uw favoriete tools zoals Excel en Power BI